В детском саду № 4 г. Докшицы открыт мини-музей
Ці гатовы дашкольнікі наведваць музеі? У дзiцячым садзе № 4 г. Докшыцы педагогі даказваюць, што так. У гісторыка-этнаграфічным міні-музеі “Спадчына”, створаным ва ўстанове, дзеткі з цікавасцю знаёмяцца з прадметамі побыту, нацыянальнай вопраткай, дэкаратыўна-прыкладным мастацтвам, традыцыямі беларускага народа.
У выніку пошукава-даследчай работы выхавальнікі сабралі для музея 145 экспанатаў! Музейны пакой раздзелены на шэсць тэматычных зон, дзе прадстаўлены куток гаспадыні, мэбля, посуд, рукадзелле, прылады працы і сувеніры. Сярод экспанатаў мінулага стагоддзя – маслабойка, ступа, ночвы, зыбка (калыска), гарлач, лубка-сявенька, вышываная кашуля, калаўрот, ільняны абярэг і шматлікія іншыя. Перавагі ўласнага музея ў яго інтэрактыўнасці: дзеці могуць браць экспанаты ў рукі, гуляць з імі, імітаваць працэс работы прылад, абмяркоўваць іх прызначэнне з іншымі выхаванцамі. Выхавальнікі выкарыстоўваюць рэчы на занятках і падчас культурна-масавых мерапрыемстваў.
– Асаблівае значэнне ў нашай установе надаецца выхаванню ў дашкольнікаў нацыянальнай самасвядомасці, – расказала загадчык дзiцячага сада Наталля Баброўская. – Асноўны акцэнт робім на зносінах па-беларуску праз вусную народную творчасць, якая далучае дзяцей да духоўнай спадчыны краіны. Гэтаму садзейнічае і арганізацыя тэматычнага асяроддзя. У кожнай дашкольнай групе абсталяваны “Беларускі куточак”, дзе размешчаны альбомы з запісанымі калыханкамi, загадкамi і казкамi, малюнкамі народных свят, кнігі, картатэкi рухомых гульняў, аўдыёзапiсы музычных фальклорных твораў. З такой жа мэтай створаны і музей, дзейнасць якога накіравана на развіццё ў дзяцей інтарэсу да гісторыі роднага краю, фарміраванне ўяўленняў пра культуру нацыі.
Як паведаміла Наталля Яўгенаўна, работа ў дадзеным кірунку праводзіцца сістэматычна. Кожны чацвер ва ўстанове – беларускамоўны дзень з заняткамі па развіцці маўлення, пашырэнні ўяўленняў пра народныя традыцыі. Для замацавання ведаў педагогі вырабілі наглядна-дыдактычны дапаможнік “Беларускі дзіцячы фальклор”.
Штогод у садзе арганізоўваюцца фальклорныя святы “Калядкі”, “Вячоркі”, “Вялікдзень” i iншыя з удзелам бацькоў. Пры гэтым педагагічны калектыў пастаянна павышае прафесійнае майстэрства, выкарыстоўваючы розныя формы работы: педагагічныя нарады, семінары-практыкумы, конкурсы дыдактычных напрацовак.
Што тычыцца музея, то на гэты навучальны год распрацаваны і ўвасабляецца ў жыццё перспектыўны план работы. У верасні выхаванцы сада схадзілі “ў госці” да “гаспадыні” музея, дзе пазнаёміліся з абуладкаваннем памяшкання і наогул будаўніцтвам жылля ў беларусаў. Наперадзе заняткі “Матухна-печка, накармі, абагрэй!” пра печ – галоўную славутасць любой колішняй сялянскай хаты, “Гаспадыніны памагатыя” – пра даўні посуд і начынне кухань – і іншыя.
Так праз звычайныя, на першы погляд, музейныя артэфакты, песні, пацешкі і гульні вырашаецца архіважная задача – выхаванне ў дзяцей патрыятызму, прыхільнасці да роднай зямлі, ідэнтыфікацыі сябе як беларусаў.